Swedish Girl In London

London Life: Bright Lights, Big City. Now what's on TV?

Thursday, November 03, 2005

This Much HE Knows

Science According to Tiresome Office Boy

1. As long as you start the sentence by "To be honest with you", it doesn't matter if what follows is bitchy. After all, you're being Honest, which is a Good Thing.

2. Also, following up by saying "Where's your huuumour?" will immediately make your (miffed) interlocutor go: "Hang on! Why am I upset at being labelled an incompetent donkey? It's actually very funny!"

How little Office Boy knows of women.

6 Comments:

At 4:54 PM, Blogger Bloggblad said...

Jo, nog förstår jag engelska efter att ha undervisat i det ett antal år, men jag ids inte ens försöka skriva på det.

Kul att läsa om valet av "Swedish girl". Jag hänvisade en väns dotter till min kompis i Brighton (skotska). Tjejen behövde husrum och mailade med ämnet: "Swedish student", och mailet hamnade i papperskorgen som sexspam...
Men då ryckte Bloggblad ut med ett präktigt mail och tjejen fick logi!
Själv har jag bara erfarenhet av att vara "Schwedisches Mädchen" i Tyskland på 60-talet, då när de trodde att hela Sverige var en bordell... Men gott om kavaljerer att välja på, det hade jag!

 
At 4:55 PM, Blogger michael the tubthumper said...

you always know you are about to be insulted when somone begins a sentence with "now, i don't mean to be insulting but..."

 
At 9:55 AM, Blogger Anna said...

Haha, ja men du slapp iallafall förklara kvinnans biologi för en kille på 25 under uppgiften vad ska man tänka på när man bygger flyktingläger...

faktiskt....;)

 
At 10:33 AM, Blogger Swedish Girl said...

Hej Bloggblad! Välkommen till min blogg! Engelska, svenska, man får göra som man vill...

Haha! Ja, det här med Swedish har ju ibland lite skandalösa associationer... vi får skylla på alla glada 60-talister! ;-)

 
At 10:36 AM, Blogger Swedish Girl said...

Michael - those are definitely red-flag words. Run, run like the wind when you hear them.

 
At 11:30 AM, Blogger Bloggblad said...

Anna: Jag hade en elev som tillbringade 3 år i flyktingläger i Kenya. Han fattade inte alls varför jag var så intresserad av hur toaletter och andra såna faciliteter fungerade. Det var väl inget problem? Ett hål i marken bara...

De va la gôtt att en får skriva på sitt modersmål här! mbfyldq

 

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home